مگنترون چگونه کار میکند؟

مگنترون وظیفه گرم کردن مواد غذایی را در مایکروویو به عهده دارد. به این قطعه، لامپ خلاء نیز گفته می‌شود. این قطعه در میدان الکترومغناطیسی، انرژی الکتریکی را تبدیل به امواج با طول موج کوتاه و فرکانس 2/4 گیگاهرتز می‌کند که در اثر برخورد این امواج با سطوح ماده با انرژی جنبشی ایجاد شده میان مولکولها باعث گرم شدن غذا می‌شود. برای کار کردن مگنترون به ولتاژ زیادی نیاز داریم تا فرکانس متناوب ایجاد شده و باعث گرم شدن غذا شود که در دستگاه ماکروفر ترانس‌ های ولتاژ(High voltage) این ولتاژ را تامین می‌کنند. در صورتی که لامپ مگنترون در مایکروویو بسوزد، دستگاه دیگر قابلیت گرم کردن غذا را ندارد و در نتیجه مایکروفر یا مایکروویو بلا استفاده می شود. لازم است بدانید، در صورتی که لامپ مگنترون بسوزد، باید تعویض مگنترون را انجام دهید، چراکه در صورت خرابی لامپ مگنترون امکان تعمیر مگنترون امکان پذیر نیست. همچنین لامپ مگنترون باید حتما توسط یک تکنسین متخصص تعمیر مایکروویو تعویض شود یا اینکه برای تعویض مگنترون از متخصصین این حوزه راهنمایی بگیرید؛ چنانچه سوالی در مورد تعویض مگنترون داشتید میتوانید به فروشگاه میکرویدک و شماره واتساپ مایکرویدک پیام ارسال کنید. حتما قبل از خرید مگنترون شکل پره ها، گوشواره ها (جای پیچ ها) و جای سوکت دستگاه را با دقت بررسی کنید تا قطعه اشتباهی خریداری نکنید.

توجه : در هنگام خرید به یکسان بودن پایه ها و جهت فیش و همچنین جهت هیت سینک (هواخور یا رادیات ) دقت فرمایید. و در صورت مغایرت جهت راهنمایی و مشاوره بیشتر سوال خود را از فروشگاه میکرویدک بپرسید.

پرفروش ترین محصولات

آخرین مطالب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید