مایکروویو چیست؟

در این مقاله به نحوه کارکرد مایکروفر میپردازیم

هنگامی که دکمه استارت ماکروویو زده می شود، بوبین رله ماکروویو به وسیله ic کنترل کننده، برق دار می شود و ولتاژ ۱۲ ولت را دریافت می کند. ولتاژ ورودی ۲۲۰ ولت از فیوز ۱۰ آمپری و ۲عدد ترموستات و میکروسوییچ اولیه و رله ماکروویو گذشته و به ترانس ولتاژ بالا می رسد، همچنین موتور سینی گردان و فن خنک کننده شروع به کار می کند.
ترانس ولتاژ بالا با ولتاژ ورودی 220 ولت، ولتاژهای خروجی ۳/۲ ولت و ۲۱۰۰ ولت ac را می سازد. ولتاژ ۳/۲ ولتی که توسط خروجی اولیه ترانس ساخته شده است به مگنترون وصل می شود و بالث گرم شدن آند مگنترون می شود.
ولتاژ ۲۱۰۰ ولت ساخته شده در سیم پیچ ثانویه ترانس ولتاژ بالا، به وسیله دیود و خازن ولتاژ بالا به ۴۰۰۰ ولت منفی dc تبدیل شده و مستقیم به کاتد مگنترون ارسال می گردد.
اختلاف ولتاژی بین اند و کاتد  به وجود می آید و این اختلاف ولتاژ باعث می شود که الکترون ها با سرعت زیادی از کاتد به سمت آند حرکت کنند. این الکترون ها هنگام حرکت به سمت آند ، تحت میدان مغناطیسی ناشی از آهنربای دائمی قرار گرفته و هنگام برخورد به آند درون حفره­ ها رزونانس یا تشدید رفته، تبدبل به فرکانس ۲/۴۵۰ مگا هرتز می شود. این فرکانس مولکول های آب را به شدت حرکت میدهد و باعث ایجاد گرما می شود.

پرفروش ترین محصولات

آخرین مطالب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید